Autonapůl v čase

Autonapůl historie

Na jaře přišla první vlna celosvětové pandemie Covid19, podzim nám přichystal druhou vlnu spolu s dalšími omezeními.

Carsharing ale za cenu velmi intenzivní péče o sdílené vozy mohl vždy dále fungovat, nebyl zakázaný.

Poprali jsme se s ním se ctí, přežili jsme a jedeme dál!

Bilanční článek na blogu.

Flotila sdílených aut v průběhu roku 2019 čítala sedmdesát až osmdesát vozidel, se kterými uživatelé Autonapůl najezdili více jak 1,3 milionu kilometrů nejen po Česku, ale po celé Evropě.

Testovací provoz ve Zlíně je ukončen pro nízké využití vozu. Je pravděpodobné, že se dříve nebo později do Zlína vrátíme.

Provoz v ostatních 9 městech ČR dále posilujeme. 

Zavádíme novou uživatelsky intuitivní mobilní aplikaci pro rezervační systém (Android/iOS.)

Bilanční článek na blogu.

Rok startujeme se 73 auty a v březnu spouštíme testovací provoz jako 10. město sítě Autonapůl Zlín.

Přidali jsme do Flotily první elektomobil Autonapůl - Renault Zoe.

Přidali jsme České Budějovice. A samozřejmě další nová auta pro naše nové i stávající zákazníky.

Stále rychle rosteme a postupně rozjíždíme carsharing v Pardubicích, Hradci Králové a Olomouci. Každý registrovaný uživatel tak může využít vozy Autonapůl už v 8 českých městech. Rok končíme s 55 auty.

Leden: založení pobočky v Ostravě.
Každý uživatel má k dispozici snadno, jednoduše a ohleduplně 21 aut v 5 českých městech.

Na jaře Autonapůl iniciuje vznik Asociace českého carsharingu, do které zveme všechny provozovatele carsharingu v České republice.

Duben: Zavádíme moderní technologii přístupu do aut skrze čipové karty. Máme 14 aut a cca 120 uživatelů. Díky účasti v grantovém programu „Lepší byznys“ Nadace VIA a Unicredit Bank máme našlápnuto na další rozvoj Autonapůl.

Červenec: Založili jsme pobočku v Plzni.

Zakládáme pobočky v Praze a v Liberci.

Máme již cca 70 uživatelů a devět aut, zakládáme družstvo. Družstvo má omezený počet členů, kteří řídí jeho provoz; většina uživatelů Autonapůl jsou klienty družstva. Rozvoj aktivit financujeme díky půjčkám od uživatelů Autonapůl, jen výjimečně od dalších subjektů. Provoz družstva stojí z velké části na dobrovolnické práci.

Dochází k důležité fúzi s druhým nezávislým brněnským sdružením Autodružstvo, což přineslo tehdy již pátý vůz do flotily a další motivované členy. Následný růst počtu členů i aut na sebe nedal dlouho čekat a forma občanského sdružení přestala vyhovovat.

Autonapůl je první český carsharing. Příběh Autonapůl začal jako nápad několika rodin. Příklad jsme si vzali v zahraničí, kde podobné projekty mají mnoho nadšených uživatelů. Jeden ze zakládajících členů prodal do sdružení svůj starý vůz a sdílení mohlo začít. Od počátku sdružení vlastnilo sdílené vozy, nikdy jsme nesdíleli auta patřící soukromým vlastníkům.