Marketingová agentura Brand Hub šetří díky carsharingu 35 000 korun ročně

Brand Hub

Společnost Brand Hub začínala v roce 2016 poměrně skromně. Tři lidé, kancelář v Brně a klienti z různých oborů lidské činnosti, pro které zajišťuje marketingové poradenství, budování značek a tvorbu strategií. První klienti byli z Brna, Ostravy a Prahy, další pak přibývali z mnoha jiných měst. Proto začali řešit, jak se za nimi efektivně dopravovat. Kromě veřejné dopravy vstoupilo do hry pořízení auta a carsharing.

Nesmíme ztrácet čas ani při cestování

Dokud byli klienti Brand Hubu jen v Brně nebo na trasách s dobrým vlakovým spojením, o firemním autě vůbec neuvažovali.

„Většinu obchodních jednání za tým absolvuji já. I když řídím rád, ve výsledku je to při našem typu práce ztracený čas. Při jízdě vlakem vyřeším plno úkolů, které bych jinak kvůli řízení musel odsunout na později a pracovní den by se mi protáhl. Cestování autem proto nedávalo smysl,“ popisuje své pracovní i časové priority zakladatel Brand Hubu Michal Kubín.

Situace se ale změnila. Klienti přibývali na dalších místech republiky i na periferiích velkých měst, kam už se veřejnou dopravou tak snadno nedostanou.

„Chceme efektivně využívat čas, kvalitně obsloužit klienty a nevydávat za dopravu zbytečné peníze,“ má jasno Kubín.

Maximální flexibilita a nulové parkovací poplatky

V Brand Hubu proto zjišťovali, jaké jsou náklady na pořízení a provoz ojetého auta, leasing či koupě nového, nebo jestli je na trhu ještě nějaké efektivnější řešení.

„Když jsem se dozvěděl o carsharingu, byl jsem nadšený, protože tahle služba přesně odpovídá našim potřebám i našemu stylu využívání aut. Pokud to jde, jedeme vlakem. Pokud ne, vezmeme auto. Ale to zdaleka není vše. Cesta z Brna do Prahy či k Praze trvá dvě hodiny. Za tu dobu vyřeším asi tak tunu mailů nebo připravím prezentaci. Proto raději sednu do vlaku a využiji toho, že jsou sdílené vozy Autonapůl i v Praze. Skvěle tak zkombinuji efektivní využití času ve vlaku, jedu s nižší ekologickou stopou a ještě k tomu je to ve výsledku levnější. To je prostě paráda,“ pochvaluje si zakladatel Brand Hubu Kubín.

Megane Autonapul
Renault Megane Autonapůl

Další obrovskou výhodu vidí Michal Kubín v široké paletě nabízených aut. Když potřebuje maximální mobilitu a snadné parkování, sáhne po úsporné Škodě Citigo. Naopak když potřebuje reprezentovat, volí prostorná a pohodlná auta jako Škodu Octavii Combi nebo Renault Mégane. Přestože jiné společnosti nabízejí třeba sdílený Karoq, Michal na vozech Autonapůl oceňuje, že jsou zcela bez polepů. Není tak poznat, že přijel půjčeným autem.

„A nesmím zapomenout, že už jsem několikrát soukromě využil i sdílený Ford Tranzit, vlastně osobní dodávku, od stejného carsharingu. Ta flexibilita je parádní,“ dodává Kubín.

Správné manažerské rozhodnutí: Za auto platíme, jen když ho potřebujeme

Michal Kubín je přesvědčený, že ve firmě udělali správné ekonomické i manažerské rozhodnutí. Měsíční faktura od Autonapůl se pohybuje obvykle mezi 3000 a 5000 korun s DPH. V ceně jsou veškeré služby jako povinné ručení, dálniční známky, palivo, servis, přezutí pneumatik a navíc v Brně, Praze a dalších městech i parkování na modrých zónách.

Pro naši případovou studii sepsal tento příklad z praxe:

Brand Hub srovnání carsharing v. operativní leasing

„Když si tedy srovnám sdílená auta a veřejnou dopravou na jedné straně a operativní leasing na druhé, vychází mi, že varianta s carsharingem stojí jen dvě třetiny toho, co bychom zaplatili za leasing. V absolutních číslech je to roční úspora 35 tisíc, zhruba 3 tisíce měsíčně,“ počítá finanční efektivitu Kubín.

Rychlá registrace a úspory hned od první cesty

Brand Hub Michal Kubin

„Díky sdíleným autům teď obsloužíme více klientů, přitom ušetříme čas i peníze. Díky tomu, že jsme byli vždycky zvyklí využívat i hromadnou dopravu, byl pro nás přechod na carsharing velmi rychlý.

Přehledný je i rezervační systém, v němž si vybírám auto, které právě potřebuji. Vlastně mě nenapadá nic, co by nás při zavádění carsharingu do naší praxe negativně překvapilo. Naše požadavky a představy tahle služba zcela naplňuje,“ shrnuje Michal Kubín z Brand Hubu.

Na závěr ještě dodává, že pro firmy s každodenním cestováním a nájezdem desítek tisíc kilometrů ročně tahle služba asi není. Nezapomněl ale dodat, že pokud by měli auto na leasing, v době covidu-19 by ho museli platit, i kdyby auto kvůli home officům a omezení pohybu celé měsíce nehnutě stálo. Když ovšem nepoužije carsharing, faktura jednoduše nepřijde.

Autonapůl

Vytváříme prostor pro lidi. Společně.

Leave a comment



Kontakt

Copyright 2018 IMCerny ©  All Rights Reserved