Škoda CitigoE iV

Jednou z novinek, které jsme si pro vás na rok 2021 přichystali je elektromobil Škoda CitigoE iV, která posílí brněnskou flotilu sdílených vozidel. Na této stránce se dozvíte jaké má elektrické Citigo specifika, důležité informace o způsobech a době nabíjení, dojezdu a jeho praktičnosti. Až se s ním poprvé vydáte na výlet nebo pracovní schůzku, nebudete překvapeni. Pojďme si elektrické Citigo blíže představit.

Škoda Citigoe iV Autonapůl
Škoda CitigoE iV

Jak daleko dojede a jak dlouho se nabíjí?

Pokud už jste se svezli s naším prvním elektromobilem, Renaultem Zoe, určitě víte, že má pevné parkovací místo, kde se permanentně dobíjí. Ve stejném režimu bude fungovat i nové CitigoE iV. Pevné parkovací místo u dobíjecí stanice zajistí, že by auto mělo být nabité při vyzvednutí. Stav nabití lze také sledovat v rezervačním systému a vyvarovat se příchodu k vybitému vozu, který se dobíjí.

Baterie má využitelnou kapacitu 32,3 kWh a udávaný dojezd na jedno nabití je 252 kilometrů. Výrobcem udávaný dojezd je potřeba brát s drobnou rezervou — jedná se o dojezd při ideálních podmínkách, tedy v městeském provozu, při optimální venkovní teplotě (kolem 20 stupňů Celsia). Pokud venkovní teploty klesnou pod nulu a rozhodnete se vyrazit po okreskách za město, počítejte s dojezdem kolem 230 kilometrů na jedno nabití.

Pokud se vydáte na dálnici, počítejte s prudkým narůstem spotřeby. Při dálniční plavbě dokáže CitigoE iV baterii vybít už po 140 ujetých kilometrech. Je to dáno mimo jiné tím, že na dálnici nemá auto prakticky žádnou možnost rekuperace.

Tip od Matěje, manažera vozového parku Autonapůl

Jak je to s dobíjením? Využít můžete několik možností, jak baterií nabít. První možností je běžná domácí zásuvka — přes tu dosáhnete maximálního výkonu kolem 2,3 kW a auto se nabije přibližně za 14 hodin. Druhou možností je pomalé nabíjení na AC stanici nebo využití pětikolíkové průmyslové zásuvky (16A nebo 32A). Při této metodě může palubní nabíječka využít svůj maximální výkon (7,2 kW) a vůz nabije za necelých 5 hodin.

Nejrychlejší možností je rychlonabíjení prostřednictvím konektoru CCS Combo. Zde vůz dosahuje maximálního výkonu kolem 35 kW. Rychlonabíječka by tedy měla dostat baterie z nuly na sto procent kolem jedné hodiny.

Způsob dobíjeníDoba do plného nabití
Domácí zásuvkacca 14 hodin
Pomalejší AC stanice, pětikolíková zásuvka (16 nebo 32A)cca 5 hodin
Rychlonabíjení (CCS Combo)cca 1 hodina*
*U rychlonabíjení je nejvýhodnější nabíjet vůz na 80 %, po této hodnotě nabíjení razantně zpomalí pro šetření baterií. V praxi je tedy rychlejší nabíjet dvakrát z 10 na 80 % než jednou z 0 na 100 %.

Návod na nabíjení CitigoE iV

Rekuperace

CitigoE iV nabízí hned několik stupňů intenzity rekuperace. V základní nastavení auto rekuperuje pouze když sešlápnete brzdový pedál a brzdíte. Z jiných elektromobilů jste možná zvyklí, že vůz začne s rekuperací ihned po sundání nohy z plynového pedálu a zpomaluje. Tento mód rekuperace je třeba u elektrického Citiga po každém nastartování zapnout a zvolit intenzitu.

Rekuperace má čtyři stupně. První tři lze zvolit pohybem voliče jízdních režimů (řadící páky) v režimu D vlevo či vpravo. Poslední čtvrtý stupně se dá využívat jako náhrada brzd a lze ho zvolit přepnutím do jízdní režimu B — jedná se o nejintenzivnější rekuperaci, zpomalení je poměrně rychlé, doporučujeme si tedy nastavení rekuperace vyzkoušet například v menším provozu, pro seznámení se s tím, jak se rekuperace chová.

Volič jízdních režimů CitigoE iV
Výběr intenzity rekuperace v poloze D, vyšší intenzita pohybem vlevo, nižší pohybem vpravo

Výkon a pohodlí za volantem

Na závěr představení elektrické novinky v naší flotile bychom rádi zmínili také komfortní výbavu, kterou CitigoE iV nabídne. Oproti spalovací verzi nabídne ta elektrická opravdu bohatou výbavu — rádio SWING s pětipalcovým barevným displejem, bluetooth konektivitou, USB a AUX vstupem, multifunkční kožený volant, automatickou klimatizaci a vyhřívané sedačky vpředu.

Co se týče bezpečnosti, bude na vás dávat pozor šestice airbagů, samozřejmostí je ABS i ESP a novinkou je tzv. Lane Assist, tedy asistent jízdních pruhů, který zabrání nechtěnému vyjetí vozidla do protisměru či mimo aktuální jízdní pruh. Pokud asistentům neholdujete, je velice lehké asistenta vypnout. Pokud by vás zajímal podrobnější test, můžete se podívat zde. Podrobné informace k používání elektromobilů Autonapůl najdete na této stránce.

CitigoE iV zadní pohled
Kam se společně vydáte?

Dejte nám vědět, jak se líbí

Elektrické Citigo se poměrně nečekaně stalo hned po uvedení na trhu prodejním hitem a blíží se vyprodání skladových vozidel. Není divu, jedná se o první novodobou Škodovku, která nabídne čistě elektrický pohon. Budeme rádi, když nám po vyzkoušení dáte vědět, jak jste si dobu strávenou s elektrickým Citigem užili. V rezervačním systému je vám k dispozici pod elektrizujícím jménem, Akira!

Může se hodit aneb Praktické odkazy

Kontakt

Copyright 2018 IMCerny ©  All Rights Reserved