Tesla Model S

Share Me

Je to tady. Dlouho jste se nás ptali, zda neplánujeme přidat do flotily nějaké zábavné auto, které vyvolá emoce a pořádně si ho užijete. Díky spolupráci se začínajícím carsharingem Share-Me vám můžeme jako první carsharing v Česku nabídnout sdílený elektromobil značky Tesla, a to konkrétně Model S. Tesla bude uvedena do provozu začátkem března.

Jedná se o první sdílenou Teslu v samoobslužném režimu carsharingu.

Určitě vás zajímají veškeré detaily, které se budou této speciality týkat. Pojďte zjistit, jak to celé bude fungovat a za jakých podmínek je možné Teslu využít.


Autonapůl a Share-Me nabízejí první Teslu ve sdíleném režimu v ČR.


Předávací zóna a úvodní zaškolení

Sdílená Tesla je zatím dostupná pouze v Brně. Stejně tak, jak jste zvyklí z ostatních našich elektromobilů, má pevné parkovací místo u nabíječky, aby byla vždy připravena vyrazit s vámi na cestu. Lokace je zatím v jednání a včas vám dáme vědět, kde bude Tesla stát. 

Využívání Tesly má lehce odlišná pravidla od běžných vozidel Autonapůl. Jak to tedy celé funguje? V rezervačním systému lze nově vidět vozidlo Tesla Model S Elon, označené jako “DEMO” neboli testovací vozidlo. Toto je pouze imaginární vozidlo, které fyzicky nestojí na ulici, ale můžete si pomocí něj vytvořit rezervaci a vyjádřit tak svůj zájem o sdílení Tesly. 

Poté, co si vytvoříte rezervaci na demo Teslu Elon, kontaktují vás naši partneři z Share-Me. Domluví se s vámi na úvodním zaškolení pro používání Tesly a vysvětlí vám všechna specifika, která jízdu v Tesle doprovází. Například řazení je pod volantem, na vozidle se vše ovládá velkým dotykovým displejem, objasní vám způsob a možnosti dobíjení, a vozidlo vám předají.


Úvodní zaškolení je nutnou podmínkou pro možnost využívání Tesly. 


Po úvodním zaškolení dostanete přístup do skupiny v rezervačním systému určenou pro Teslu, kde už najdete reálné vozidlo. Úvodní zaškolení stačí absolvovat pouze jednou, poté už můžete Teslu využívat tak, jako všechna naše ostatní vozidla — tedy samoobslužně a bezkontaktně vyzvedávat a vracet prostřednictvím aplikace Autonapůl (Android / iOS).


Pozor, stejně jako Renault Zoe a Mégane, Tesla nepodporuje čipovou kartu a vyzvednutí a vrácení je možné pouze přes naší aplikaci.


Cena

Určitě teď hoříte nadšením, ale zároveň se ptáte — kolik mě ta sranda bude stát? Tesla bude mít v našem ceníku samostatnou kategorii. Jedná se sice o elektromobil, ale vzhledem k jeho velmi vysoké pořizovací ceně a spolupráci s carsharingem Share-Me má Tesla samostatnou kategorii s názvem “Tesla”. Nabíjení je samozřejmě v ceně rezervace, stejně jako palivo u ostatních vozů flotily Autonapůl.

Rezervace vozu (hod)Max cena za denJízda (km)
239 Kč2 390 Kč6,90 Kč
Ceník Tesla Elon vč. DPH

Fakturace proběhne tak, jak jste u nás zvyklí, tedy vždy za jízdy v uplynulém měsíci. Důležitou informací je to, že na jízdy v Tesle se nevztahuje naše připojištění Jistota Plus. I tak má Tesla vstřícné podmínky spoluúčasti, na které jste od nás zvyklí z pojištění Standard.

U nezaviněné nehody neplatíte nic – veškeré náklady vyúčtujeme pojišťovně viníka.

Pokud nehodu zaviníte vy, platí pravidlo 25 % ze škody nad 8 000 Kč, maximálně však 40 000 Kč. Vypočtená spoluúčast vám bude přičtena k následující faktuře.

Pár příkladů:

Pokud způsobíte škodu 3 000 Kč, vaše spoluúčast je 3 000 Kč.

Pokud je škoda 10 000 Kč, vaše spoluúčast je 8 500 Kč. Pokud je škoda 100 000 Kč, vaše spoluúčast je 31 000 Kč.

Pokud je škoda 200 000 Kč, vaše spoluúčast je 40 000 Kč. 

Pár informací o sdílené Tesle Model S P85+ Elon

Tesla Autonapůl
Tesla Share-Me Autonapůl

Jde o Model S s označením P85+ z roku 2014. Společně s Share-Me jsme Teslu pojmenovali symbolickým jménem, Elon. Do příchodu duální verze s označením D se jednalo o nejvýkonnější provedení v nabídce. Disponuje výkonem 310 kW, váží 2145 kilogramů a z nuly na sto zrychlí za 4 vteřiny. 

Elon má bohatou výbavu, která zahrnuje vyhřívání všech sedaček ve vozidle, interiér v koženém provedení, připojení k internetu, velkou dotykovou obrazovku na středové konzoli, multifunkční volant, prostorný zavazadlový prostor vzadu a drobnější úložný prostor vpředu pod kapotou.

Na cestách oceníte také velmi kvalitní ozvučení a zvukový systém. Nesmíme zapomenout ani na panoramatickou střechu a navigaci a parkovací senzory.

Elon bohužel neumožňuje funkci Autopilota — ve všech situacích je třeba se plně věnovat řízení. 

Dojezd a dobíjení

Tesla dojede na jedno nabití ve zhoršených podmínkách (zima, dálniční podmínky) bezpečně kolem 250 kilometrů. V ideálních podmínkách se dojezd může mírně zvýšit, ale je lepší počítat s výše uvedenou hodnotou. Ve vozidle nalezente čip pro dobíjecí stanice ČEZu a E.on, případně se dá nabíjet i na Tesla Superchargerech, které najdete v Brně u Olympie.

Veškeré nabíjení je pro uživatele Autonapůl zdarma – v ceně rezervace.

Nabíjení Tesla

Mapu nabíjecích stanic nabízí například fDrive. Tipy na nabíjení zdarma dává aplikace vytvářená samotnými řidiči elektromobilů pomocí služby Mapotic. Autory jsou Bára Drbohlavová a David Vávra. Více o aplikaci najdete v tomto článku.

Orientační doby nabíjení jsou následující — doba nabíjení AC — cca. 2 hodiny a 15 minut, doba nabíjení DC — cca 1 hodina a 14 minut, supercharger dokáže Teslu dobít výrazně rychleji, kolem 45 minut. Bližší informace o nabíjení a dojezdu vám poskytnou partneři z carsharingu Share-Me při úvodním zaškolení. 

Něco málo o automobilce Tesla

Tesla Inc. je americká automobilka a energetická společnost sídlící v Palo Alto v Kalifornii, v oblasti Silicon Valley. Jejím generálním ředitelem je vizionářský podnikatel Elon Musk. Známý je kromě svého nadšení do elektromobility také díky vesmírným letům nebo instalaci vesmírných satelitů Starlink prostřednictvím své kosmické společnosti SpaceX. 

Tesla Supercharger

Automobilka Tesla je pouze jedním z jeho mnoha neuvěřitelných projektů. S výrobou svého prvního elektromobilu Tesla Roadster začala již v roce 2008. Aktuálně tvoří nabídku luxusní sedan Model S, elektrické SUV Model X a cenově dostupnější Model 3.

Tesla také přišla s vlastním nabíjecím řešením a v roce 2012 představila první „superchargery“. Jedná se o rychlé DC nabíječky, které nově i v Evropě nabídnou dobíjecí výkon až 150 kW.

V České republice je najdete především v blízkosti větších měst — v Brně, Humpolci, Olomouci a Vestci u Prahy. Jejich počet ale není finální a v tuto chvíli se už připravují další superchargery v Praze, Českých Budějovicích a Plzni.

Jak se vám líbí?

Těšíte se až Teslu vyzkoušíte? Nezapomeňte se s námi podělit o své zkušenosti nebo s ostatními na našich sociálních sítích Facebook nebo Instagram.

Autonapůl

Vytváříme prostor pro lidi. Společně.

Google Rating

4,9 63 reviews

  • Avatar Martin Š. ★★★★ 3 weeks ago
    Kvalitní služba hledící na udržitelnost.Výhody:Jako u jedné z mála společností off-line přístup do vozu (přes … More čipovou kartu), vhodné tedy i pro starší nebo technicky konzervativní jedinence (škoda jen že není možná telefonická rezervace pro starší co vůbec nevyužívají internet).Účtování transparentní za čas (férová cena) a za km.Fungování během jízd "jako s vlastním autem."Auta v drtivé většině diskrétní bez výrazných reklam.Nemají omezené řidiče - auto můžete (na svou zodpovědnost) vypůjčit i kamarádovi (což konkurence nenabízí).Můžete využívat ČD Body (jízda vlakem je tím prakticky "zadarmo" - 25 bodů je za nákup jízdenky ta 250 až 259,- Kč a slevu přesně 250,- Kč dostanete), je to velmi výhodné.Jsou ve většině krajských měst.Při registraci složíte vratnou kauci (tak když už s nimi jezdit nechcete, měli by ji vrátit).Nevýhoda:Oproti jiným Carsharingům využívají auta v nižších výbavových stupních a oproti jiným opravdu dlouho (jel jsem i s 6 let starým vozem co měl přes 100 tis. km - opět to souvisí se "zeleným přîstupem").Nutno pronájem auta opravdu dobře rozvrhnout (platíte vždy čas celkově rezervovaný, nikoliv za čas skutečného používání a nelze tento čas "překročit" - na co se váže zase výhoda, že lze vozidlo rezervovat třeba týden dopředu).Využívají prakticky jen automobily Škoda (což je opravdu škoda).Sečteno podtrženo: Umíte-li své cesty plánovat relativně v předstihu, nevadí Vám na dnešní poměry horší výbava, tak v ČR pro Vás aktuálně neexistuje lepší autopůjčovna/carsharing.
  • Avatar Janek Dražka ★★★★★ a month ago
    Velmi dobrý a spolehlivý carsharing, využívám už 6 let a pořád jsem velmi spokojený, kladně hodnotím zejména:- … More možnost individuální domluvy (přistavení auta, vyjednání slevy na větší rezervace, výměnu auta, zajištění auta na mé přání, i když už žádné auto nebylo na víkend volné)- nadstandardní přístup k řešení problému - za celých 6 let užívání jsem od žádného operátora na help-lince neslyšel "dle smluvních podmínek bohužel nemáte nárok", nebo "je mi líto, ale s tím se teď už nic nedá dělat", ale vždy řešení našel - např. bezplatné (!) přistavené jiného vozu nebo v extrémním případě mi nabídli, že mi přistaví auto i s řidičem, aby mi pomohl pobrat všechny pasážery (wow!) a převézt je přes půl Brna- na help-lince vždy někdo pomůže s technickými problémy typu "nejde mi odemknou auto"- férové vyúčtování, nikdy nebyl problém s proplacením uznatelných výdajů (myčka) a za celých 6 let neudělali v jediné faktuře chybu (wow!)- přímá komunikace, nehrozí, že by někdo neodpověděl na můj dotaz nebo ignoroval stížnost. Zároveň změny pravidel/ceníku včas komunikují.
  • Avatar Kuba Pokluda ★★★★ a week ago
    Zajímavý a různorodý vozový park nabízí možnost vyzkoušet si spoustu zajímavých aut včetně elektromobilů.Interiéry … More aut byly vždy čisté a auta v dobrém technickém stavu. Odemykání a zamykání přes telefonní aplikaci mi funguje spolehlivě i na starším méně výkonném telefonu.Dále jsem se setkal s velmi kvalitní a ochotnou telefonickou podporou během registrace.Bohužel má společnost poměrně vysoké ceny za kilometr a při registraci je nutné odeslat zálohu 5000Kč.Za sebe můžu firmu doporučit.

Kontakt

Copyright 2018 IMCerny ©  All Rights Reserved