První český carsharing nabízí sdílení aut již od roku 2003. Za tu dobu jezdí s Autonapůl mnoho spokojených zákazníků. Kromě krátkých recenzí, které se můžete dočíst na Google nebo Facebooku, představujeme zkušenosti vybraných z nich formou případové studie nebo krátkých rozhovorů.
Carsharing významně usnadnil rozjezd firmy – Sensorie auta nevlastní, přesto jich má devadesát – od Autonapůl „v mobilu“
„Když rozjíždíte firmu bez finančního polštáře, musíte se rozhodnout, co řešit nejdřív. Shánění zakázek? Infrastrukturu? Lidi? Auto? Kancelář? Na co nalákám zaměstnance, kteří by se starali o zakázky, když je nemám kam posadit a nebudou mít čím jezdit?
Carsharing Autonapůl je okamžité, levné a efektivní řešení, a pokud chci, ve flotile máme i dodávku. To je pro rozjezd firmy bez velké investice na počátku úplně neuvěřitelné,“ hodnotí výhody carsharingu jeden ze zakladatelů Sensorie David Bažout.
„Nenechte si vzít komfort, který nabízí skoro stovka aut v různých městech jen proto, že se neodhodláte carsharing nezávazně otestovat. U mě rozhodování k prvnímu vyzkoušení trvalo dlouho, a kdybych se osmělil dřív, mohl jsem si ušetřit dost starostí s uvažováním, jak své cesty vyřeším.“
Přečtěte si dosavadní zkušenosti zakladatele Sensorie s nejdéle fungujícím českým carsharingem.
Carsharing jako lovebrand s přínosem pro společnost
V minulosti neexistovala možnost, jak si auto rychle a jednoduše půjčit. Jenže sehnat peníze na vlastní auto a na jeho provoz nebylo jednoduché. Takže když si dneska můžu zaplatit auto stejně snadno jako si přikoupit konkrétní film na Netflixu, je to pro mě úžasné řešení dopravních potřeb,“ popisuje praxi v EDUinu Dolínek.
Pro Autonapůl se v organizaci rozhodl i proto, že službu využívá i v soukromí, dobře zná výhody a přínosy služby.
Operativně měnit vozový park podle sezóny a poptávky umožňuje Rekolům Autonapůl
“V začátcích jsme měli pokusy vlastnit auta, ale stálo nás to čas, peníze, servis, navíc jsme kvůli nákladům šli spíše po ojetinách, na kterých se každou chvíli něco vysype. Autonapůl nám vše zajistilo v rámci služby.
Sami žijeme princip, podle kterého je mnohem udržitelnější věci nevlastnit, ale sdílet je s dalšími, kteří je také potřebují jen občas. O to méně se pak musí vyrobit konkrétních produktů (tedy těch, které si lidé mezi sebou sdílejí).” dělí se o své zkušenosti Honza Střecha z bikesharingu Rekola.
Způsob využívání carsharingu se u Rekol v rámci let mění, ale pořád je pro ně flexibilním řešením pro zajištění situací, kdy je auto potřeba.
Carsharing znamená záložní flotilu aut, flexibilitu a efektivní využití pracovních cest
Ve společnosti Nastejnelodi.cz hledali řešení pro svůj vozový park. O auto se ale nechtěli starat – řešit STK, povinné ručení nebo přepis vozu. Věděli také, že jsou efektivnější, když můžou při dlouhých cestách řešit maily nebo připravovat prezentace – to při řízení nemohou, proto často jezdí veřejnou dopravou. Do auta pak přesednou v místech, kde už veřejná doprava efektivní není. A když autem nejezdí, nic je nestojí.
Martin Tyšer, spoluzakladatel účetní firmy Nastejnelodi.cz a personální agentury Right Indicada, sdílí svoje dlouholeté zkušenosti s využíváním carsharingu.
„I kdybychom měli desítky aut, z carsharingu se neodhlásíme – hlavně kvůli flexibilitě a dostupnosti aut v dalších městech.“
Marketingová agentura Brand Hub šetří díky carsharingu 35 000 korun ročně
Jaké jsou podle Michala Kubína výhody carsharingu? Včetně srovnání s operativním leasingem.
„Když jsem se dozvěděl o carsharingu, byl jsem nadšený, protože tahle služba přesně odpovídá našim potřebám i našemu stylu využívání aut. Pokud to jde, jedeme vlakem. Pokud ne, vezmeme auto. Ale to zdaleka není vše. Cesta z Brna do Prahy či k Praze trvá dvě hodiny. Za tu dobu vyřeším asi tak tunu mailů nebo připravím prezentaci. Proto raději sednu do vlaku a využiji toho, že jsou sdílené vozy Autonapůl i v Praze. Skvěle tak zkombinuji efektivní využití času ve vlaku, jedu s nižší ekologickou stopou a ještě k tomu je to ve výsledku levnější. To je prostě paráda,“ pochvaluje si zakladatel Brand Hubu Kubín.
Auto pro film
Rozhovor s Karolínou Novákovou, produkční nezávislého filmu Vinland o tom, jak Autonapůl může sloužit pro filmaře, fotografy nebo další pracovníky na volné noze jako auto v záloze.
"U Autanapůl mám jistotu, že seženu v okolí bydliště volné auto kdykoli potřebuji, aniž bych nějaké vlastnila či složitě obvolávala kamarády. Devítimístná dodávka je pro převoz štábu a herců ideální, zvlášť, když máme za natáčecí den stihnout vícero lokací – ušetří spoustu času a peněz. Navíc u lowbudgetových projektů poslouží v nouzi jako improvizovaná mobilní šatna či maskérna mnohem komfortněji než běžné osobní auto."
Posila pro mobilní hospic
Rozhovor s Ondřejem Michalíkem, vedoucím Mobilního hospice sv. Jana. Carsharing je vhodný také jako doplněk pro běžné flotily organizací sociálních služeb.
"Carsharing mi rychle pomůže vyřešit jakýkoliv problém s naším stávajícím vozovým parkem či personálními změnami."
Sociální služba Portus Praha potřebovala auto navíc. Řešením pro ni byl carsharing Autonapůl
I když ve vaší firmě nebo organizaci už služební auto nebo dokonce flotilu máte, mohou nastat situace, kdy budete potřebovat další vůz. A nejlépe okamžitě. Ne vždy je možné spolehnout se na soukromá auta zaměstnanců a formality u autopůjčoven jsou zdlouhavé. Řešením je carsharing.
Celý rozhovor s Lucií Šiškovou nejen o tom jak Autonapůl pomáhá bezpečně dopravit klienty organizace Portus Praha do zaměstnání
"Často i v běžném provozu, vznikají situace, kdy je naráz zapotřebí víc aut. Někdy se jedná o potřebnou rychlou pomoc pro klienty a někdy o volnočasové i rozvojové aktivity. Ne vždy je možné využívat soukromé vozy zaměstnanců a cesta dopravními prostředky by v našem regionu zabrala hodiny."
Více o carsharingu nejen pro firmy.
Další příklady cest našich sdílníků.
Vytváříme prostor pro lidi. Společně.